Villavieja, Tatacoa Woestijn, achterstallige fotos - Reisverslag uit Villavieja, Colombia van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu Villavieja, Tatacoa Woestijn, achterstallige fotos - Reisverslag uit Villavieja, Colombia van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu

Villavieja, Tatacoa Woestijn, achterstallige fotos

Door: Therese

Blijf op de hoogte en volg Therese

08 Maart 2017 | Colombia, Villavieja

Dat grappige hotelletje lag Villavieja. Wij kwamen er vrij laat aan en er was bijna nergens nog iets open om wat te eten. Alleen wat supermarktjes en een pizzeria.
In dat hotel waren de kamers aan de bovenkant open zodat je precies kon horen wat de buren zeiden of deden. De matrassen lagen op een stenen verhoging. Er was een klein zwembadje.
De volgende dag na een karig ontbijtje de bus in om naar de woestijn te gaan. Het was zo vreselijk indrukwekkend.
De woestijn heeft een oppervlakte van 300 km2. Ze hadden regen voorspeld maar het was schitterend weer. Er zijn in dat woestijn unieke rotsformaties, diverse fosielen en een bijzondere fauna, oa een plant waarvan de indianen de blaadjes aten als ze ziek waren.
Vroeger was het niveau van de woestijn een heel stuk hoger (zoals de hoge rotsen) maar omdat er een rivier onder stroomt verzakt de woestijn. De rode kleur komt door oxideren.
Het was echt heel erg mooi. Enorme cactussen hebben we gezien.
Na de tocht kregen we een apart drankje aangeboden.
Vervolgens reden we door naar San Augustin, reisduur ongeveer 7 uur (225 km). Onderweg kregen we de verwachtte regen en de reis duur veel lange door files, slecht weer en verkeerd rijden.
Uiteindelijk kwamen we in San Augustin waar we 2 nachten zullen blijven.

• 09 Maart 2017 - 06:18

Henny:

ik geniet elke keer van de verslagen en de foto's. Heel veel ziet er net zo uit als in Peru en Bolivia, behalve de woestijn in Peru, die is helemaal plat van noord tot zuid en van Lima naar Arequipa zit je over de Pan-American Highway zo'n 24-30 uur in de bus en de bussen daar zijn niet erg comfortabel. Maar de kerken, de huizen lijken wel op elkaar in de verschillende landen en dat hebben de Spanjaarden allemaal gekopieerd van hun thuisland.
    Ik zag in Peru en Bolivia heel veel mensen in traditionele kleding, zijn die er minder in Colombia?
    Nou geniet er maar van, straks thuis uitrusten.

• 09 Maart 2017 - 08:01

Monique:

Het is toch niet normaal wat jullie allemaal op een dag ondernemen!!!! Geintjuh. En dan die uren in een bus, petje af.
    Dat hotel waarvan de kamers aan de bovenkant open zijn lijkt mij niet echt prettig. Maar je hoort nog eens wat.......
    Tot nu toe hebben jullie weer mooie dingen beleeft en gezien en daar gaat het om toch?
    Veel plezier nog en de groetjessssss

• 09 Maart 2017 - 09:17

Ans:

Geweldig weer die verhalen en foto's !!
    Jullie zijn echte globetrotters hoor inderdaad petje af !!

Dat hotel ha ha dat je alles kan horen is wel spannend toch!!
    Nou schonesissie en swaatje geniet ze nog !!
    Op naar de volgende foto's en verhalen !!!

Liefs en groetjes Ans en JP