San Augustin wo 8-3-2017 - Reisverslag uit Villavieja, Colombia van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu San Augustin wo 8-3-2017 - Reisverslag uit Villavieja, Colombia van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu

San Augustin wo 8-3-2017

Door: Therese

Blijf op de hoogte en volg Therese

10 Maart 2017 | Colombia, Villavieja

In de ochtend zijn we naar het archeologisch park van San Augustin gereden dat vermeld staat op de wereld erfgoedlijst. Hier bevinden zich standbeelden uit de indiaanse cultuur van 3000 jaar geleden.
Bij de ingang kregen we een paspoort.
We huurden een ontzettend leuke gids die ons in het engels de geschiedenis vertelde. Er bevinden zich standbeelden die deel uitmaakten van begrafenisrituelen en staan bij de grafplaatsen (graftombes). Kenmerkend voor de standbeelden zijn dat veelal mannelijke figuren betreft. Die kenmerken vertonen van vleermuizen, krokodillen of katachtigen. Het terrein bestond uit 4 terrassen waarvan het hoogste terras op 1800 meter lag. Dat was voor ons een zware klim maar zeker de moeite waard omdat we daar vrij uitzicht hadden over de wijde omgeving.
Er was ook een heilige plaats bij een watervalletje waar de indianen zich wasten en rituelen uitvoerden.
Onderweg naar beneden zong en speelde de gids prachtige liedjes op panfluit en blokfluit. Bijvoorbeeld el condor pasa waar iedereen mee zong.
In de middag waren we vrij en hebben in het dorp rondgekeken, gegeten en naar de markt geweest.
In de avond zijn we naar een lokaal restaurantje gegaan. Het zag er niet uit maar hier hebben we heel lekker gegeten.
Morgen vertrekken we om 7 uur voor een rit naar Popayan.

• 10 Maart 2017 - 06:48

Tasha:

Jullie maken een mooie reis zeg. Veel gezien al en ook veel gereden. Geniet maar van de arepas queso

• 10 Maart 2017 - 09:27

Lineke:

Wat fantastisch lijkt me dat om te zien! Je bent vast moe na zo'n dag en kunt heerlijk slapen.
    Ik ga nu eerst de foto's nog eens bekijken!
    Geniet van alles

• 10 Maart 2017 - 12:43

Jelle En Laura:

Wat een bijzondere reis zeg!

Wij lezen fijn mee hoor! Geniet nog lekker samen...
    X

• 10 Maart 2017 - 20:40

Ans:

Wat een mooie dingen maken jullie weer mee !!Mooie foto's weer ga ze zo ook nog een keer bekijken !!!!!!!!!

XXXXXXXXXXXXXXXXX Ans en JP