Naar Meddelin zondag 12 maart 2017 - Reisverslag uit Armenia, Colombia van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu Naar Meddelin zondag 12 maart 2017 - Reisverslag uit Armenia, Colombia van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu

Naar Meddelin zondag 12 maart 2017

Door: Therese

Blijf op de hoogte en volg Therese

12 Maart 2017 | Colombia, Armenia

Na een ontbijtje met uitzicht op de bergen vertrokken we richting Pereira. Bij Armania stond op de borden dat Meddelin 191 km was maar toen we in Pereira kwamen was het 196 km terwijl naar Armania 49 km was.???????
We hebben door Pereira gereden en overal waren wielrenners. Het schijnt dat zij iedere zondag overal, ook op de snelwegen mochten rijden in heel Colombia.
In Pereira wonen een half mijoen inwoners. Ivm de wielrijders was de brug afgesloten en moesten door het centrum en de sloppenwijken van Pereira.
Na anderhalf uur hadden we een koffiestop op een uitkijkpunt. Het was een groot complex met allemaal tafels en stoelen buiten en ik stak een sigaretje op. Meteen kwam er iemand met een groot geweer op me af en het mocht dus niet. Overal in het land zie je trouwens militairen met geweren. Eens kwam eentje de bus in en vroeg of we ons veilig voelden in Colombia. Nadat hij zijn geweer aan een ander buiten de bus had gegeven zeiden we van wel.
In een ander dorpje hebben we bij Subway geluncht. Dit was het laatste dorp tot over de berg. Op 1800 meter hogte lag er een dorpje Santa Barbara. We gingen nog tot ruim 2435 meter en toen begon de afdaling richting Meddellin.

Het is een levensgevaarlijke weg. Je mag daar absoluut niet inhalen maar constant deden personen auto's en bussen dat toch. We hebben verschillende bijna-ongelukken van dichtbij gezien. Idioten, levensmoe misschien, kinderen en passagiers en ze betrekken anderen ook nog mee in de ellende als het fout zou gaan.
Richting omlaag lagen er allemaal kleine dorpjes of een paar huizen in de wolken. Heel mooie natuur.
We kwamen tegen kwart voor 5 in het hotel aan. Schitterend hotel en eindelijk eens een lift.
Meddelin ligt 1500 meter boven de zeespiegel. Wij zijn nog even naar een grote shoppingcentrum gelopen op 15 minuten afstand en hebben lekker koffie gedronken. Gerard zocht naar een carkit om zijn foto's op de Ipad te zetten want die van thuis heeft waarschijnlijk in de verdrukking gezeten en was kapot. Nergens te krijgen.
Om 19.30 waren we terug in het hotel en werd ons door het hotel een maaltijd aangeboden. Sandwiches, soep, brood, fruit, frisdrank en cakejes.
We lagen erg laat in bed omdat we de site gisteren nog moesten doen en ik heb heel lang met Harold onze gids op de trap van het hotel zitten praten. Hij vroeg of ik ff wilde praten en natuurlijk deed ik dat maar dat ff duurde zo lang dat Gerard ongerust werd. Hij zat nog in het restaurant. Hij kwam me zoeken, ocharm.
Morgen komen we heel laat in ons hotel dus waarschijnlijk geenverhaal.

• 14 Maart 2017 - 04:57

Tasha:

Medellin ❤ Ik herken die wegen op de foto's

• 14 Maart 2017 - 11:22

Ans:

Jeetje meissie wat een verhaal weer !Dat je geen eens een sigaretje op mocht steken pf!!
    Maar ja voor de rest is alles mooi om te zien zo op de foto's te zien !1
    Jullie maken hel wat uren in de bus hoor !!!!!!!!!!!!!!Bewondering voor jullie zou ik niet meer kunnen !

Nou liefjes groetjes en dikke knuffel van Ans en JP

• 14 Maart 2017 - 15:40

Lineke:

Bewondering voor jullie! Mij hadden ze eerst plat moeten sluiten voor ik omhoog en omlaag ging! Liever gezegd ik had mezelf gespoten!
    Maar toch hebben jullie wat bijzonders gezien.Dat neemt niemand je meer af! Ook zo'n oude zeur als ik niet!

• 15 Maart 2017 - 01:29

Lien:

Wat en geweldig mooie vacantie hebben jullie !!
    Een streng land dat je geen sigaretje mocht opsteken!!!
    De foto's zijn ook mooi, prachtige natuur, maar de hellingen dood eng ......
    Geniet verder van dat mooie land
    Liefs en groetjes
    LIEN