Popayan donderdag 9 maart 2017 - Reisverslag uit Villavieja, Colombia van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu Popayan donderdag 9 maart 2017 - Reisverslag uit Villavieja, Colombia van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu

Popayan donderdag 9 maart 2017

Door: Therese en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Therese

11 Maart 2017 | Colombia, Villavieja

Vandaag hebben wij een zware rit gehad naar Popayan. We reden diep in het zuiden van Colombia over een bergrug van de Andes. Vanuit het zuiden lopen 3 bergruggen naar het noorden. Tussen deze bergruggen in heb je valleien waarin 2 grote rivieren stromen naar het noorden. De Magdalena en de Cauca rivier. Het was een vreselijk slechte weg en we deden 4 uur over 50 km. Gebroken waren wij en gelukkig zat ik voorin zodat ik niet wagenziek werd.
We reden in de vallein van de Cauca rivier naar het noorden en hebben in het nationale park Alto de purace park. Daar zagen we ook de oorsprong van de Cauca als een klein beekje. Ook waren er bijzondere planten die wij nog nooit gezien hadden nl de Vrailijones plant. Deze planten hielden het water vast.
Onderweg hebben we nog een grote waterval gezien. De vallei waar we reden was fantastisch mooi, groen en afwisselend qua vegetatie. Het leek wel op Zwitserland.
Na ruim 10 uur kwamen wij aan in Popayan. We hadden een heel grote kamer met 5 bedden en de lekkerste douche tot nu toe.
Popayan staat bekend om de schitterende witte koloniale huizen.
Het wordt daarom wel de witte stad genoemd. Het is ongetwijfeld één van de mooiste steden van Colombia.
Tevens is het ook een universiteitsstad.
In 1983 heeft er een grote aardbeving plaatsgevonden waarbij 300 mensen zijn omgekomen en 10000 mensen dakloos zijn geworden. In 5 jaar tijd is deze stad weer opgebouwd met hulp van VN. Het grootste aantal slachtoffers is gevallen in de cathedraal waarvan het dak was ingestort tijdens een dienst. Na aankomst zijn wij de stad ingegaan en hebben genoten van alle mooie gebouwen en natuurlijk heerlijke colombiaanse koffie gedronken.
Morgen zullen we om 8 uur vertrekken richting de koffie regio

• 11 Maart 2017 - 04:50

John & Wilma:

Lieve broer en zus,
    Van harte gefeliciteert met je verjaardag Gerard,
    we wensen je nog vele jaren in gezondheid en
    reislust samen met Therese.Maak het een gezellige
    dag vandaag, we lezen morgen wel hoe je het geviert
    hebt.Jullie rijden anders wel grote afstanden zeg,!
    In elk geval nog veel plezier en heel veel liefs van ons
    allemaal in Australia, John en Wilma xxxxxxxxxxxx

• 11 Maart 2017 - 06:53

Henny:

het is wel een zeer vermoeiende reis. dus thuis later maar goed uitrusten.
    Ja ik herinner me nog die aardbeving: toen stond er een meisje tot haar lippen in het water en ze konden haar niet bevrijden, omdat haar benen ergens in het water vastzaten.
    Het was een drama en elke dag in het journaal. Na een paar dagen is ze van uitputting overleden.
    Ik had graag foto,s gezien van het mooie witte stadje Popayan, maar die hebben jullie niet gemaakt?
    nog mooie reis verder. Henny

• 11 Maart 2017 - 08:03

Monique :

Er is er een jarig..........hoera hoera............GEFELICITEERD Geertje en een dikke kus. En jij natuurlijk ook Therese met je mannetje.
    Gisteren weer veel cultuur kunnen snuiven. Alleen die busritten lijken mij verschrikkelijk. Hebben jullie ook nog echte rustdagen hahaha.
    Gezellige dag en de groetjes

• 11 Maart 2017 - 08:36

Ans:

Morgen lieve Fam.

Weer een hele belevenis zeg!!
    Maar eerst swaatje gefeliciteerd daar fijne dag met je moppie en met al die mensen om je heen!!
    het feestje houden wij hier maar tegoed ha ha !!

Mooie foto's weer lieverds!!

Liefs en groetjes Ans en JP

• 11 Maart 2017 - 09:25

Tasha:

Van Harte Gefeliciteerd paps :) Ik hoop dat jullie een extra gezellige dag hebben vandaag. Ik zou helemaal gek worden van al die busreizen zeg

• 11 Maart 2017 - 10:40

Lineke:

Fantastisch moet dat zijn! Ik wacht met smart op de fotos.
    Maar het moet ook wel zwaar zijn geweest zo'n lange busreis.
    Gerard proficiat van ons twee!

• 11 Maart 2017 - 12:24

Frans:

Hoi globetrotters,
    Gerard, van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag.
    Ik kan me voorstellen dat je na een busreis van 12:34 uur over “de gevaarlijkste wegen van de wereld”, een klim naar de hoogste plek in de omgeving, abseilen naar het dal, een bezoek aan de plaatselijk kerk en een wandeltocht naar de bus om vervolgens helemaal kapot “thuis” te komen, voor jou een feest is.
    Dus dat zit wel goed.
    Ik ben jaloers op jullie doorzettingsvermogen en gelijk eigenlijk wel blij dat ik dat niet heb.

Ik wens jullie een hele fijne (verjaar)dag.
    Groetjessssss

• 11 Maart 2017 - 12:38

Therese Verschuuren:

Dank voor de felicitaties. Echt lief.
    Wat de foto's betreft...het is soms echt drama maar als eenmaal het fotoboek gemaakt is krijgen jullie een link via fb.

• 11 Maart 2017 - 12:40

Kees Stokvis:

Wat een mooie reis maken jullie. Prachtige foto's en Gerard, van harte gefeliciteerd, Therese ook natuurlijk en hopelijk lees ik nog een paar van die mooie verslagen. Groetjes Kees

• 11 Maart 2017 - 12:41

Luc:

Hey swa, hartstikke gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een bijzondere manier om je verjaardag te vieren, ben wel een beetje jaloers

• 11 Maart 2017 - 15:23

Lien:

Gerard gefeliciteerd met je verjaardag
    nog vele gezonde en gelukkige jaren !!!
    Wat een prachtige reis maken jullie en een enorm uithoudings vermogen
    KLASSE
    Ik geniet volop van jullie reisverslag en mooie foto's
    Groetjes Lien