Cartagena donderdag 16 maart - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu Cartagena donderdag 16 maart - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu

Cartagena donderdag 16 maart

Door: Gerard en Therese

Blijf op de hoogte en volg Therese

17 Maart 2017 | Colombia, Cartagena

Donderdag 16 maart naar Cartagena

7 uur vertrokken richting Cartagena. Onderweg eenmaal gestopt voor koffie en nog een plaspauze. Het was ongeveer 4 uur rijden en we kwamen langs een sloppenwijk waar de mensen tussen het vuilnis leefden maar evengoed tralies voor de hutjes hadden.
Voor de spanjaarden was Cartagena een belangrijk bestuurscentrum en tot eind 19e eeuw een toonaangevende havenstad. Vrijwijl de complete oude stad is nog intact, inclusief de stadsmuur. Sinds 1984 is het historische deel cultureel wereld erfgoed.
Voor de colombianen is Cartagena de stad van de eeuwige liefde. Binnen de vesting zijn de huizen heel kleurrijk met mooie balkonnetjes vol bloemen en planten.
We hebben eerst veel gewandeld en hebben geluncht. We wilden lekker buiten zitten maar die gelegenheden waren er niet veel. We kwamen op een pleintje onder de bomen en hebben daar geluncht. Eerlijk gezegd was het niet te (vr)eten. De honden hebben bijna al ons vlees gehad dat zo taai was dat je het niet kon snijden en fijnkauwen. Overal zagen we dat de mensen erg lief zijn voor honden maar deze vent schopte naar de honden. Verder smeet hij een groot ovaal plastic borde met ons eten op tafel.
We hebben onderweg maar een arepa con cueso gekocht en dat was vele malen lekkerder dan dat stuk schoenzool.
Daarna gingen we op zoek naar zo'n band voor om de koffer maar niet gevonden. Gerard heeft de rits wel kunnen maken maar voor de zekerheid.
Wat boodschappen gehaald, gewandeld langs de zee (ggen strand) en de zonsondergang gezien. Nog verder gewandeld naar de hoge flats maar we kregen trek en zijn teruggekeerd naar de vesting waar wij bij een Cubaans restaurant heerlijk hebben gegeten.
In het hotel nog met een paar medereizigers nagepraat.

• 18 Maart 2017 - 00:05

Tasha:

Dus niet in Boca Grande geweest waar wel strand is en heerlijk warm water ? Jammer. Is zeker de moeite waard ook al wordt je om de minuut lastig gevallen door verkopers. Jammer dat jullie geen lekkere lunch hebben gehad. Kijk ff op Tripadvisor naar mijn recensies, staan leuke goede restaurantjes tussen X

• 18 Maart 2017 - 00:49

Therese Verschuuren:

Wij zijn alleen in het oude gedeelte geweest.
    Was wel heel erg mooi. Gerard heeft maps me op zijn telefoon en daar kun je ook restaurants en hotels op zoeken. Het probleem was dat wij perse buiten wilde eten.
    Maar ook op terrasjes, als je die vindt, magje niet roken.
    Dit hotel heeft 2 binnenplaatsjes met planten, zitjes, watervalletje en asbakken.
    Super hotel en super vriendelijke mensen.

• 18 Maart 2017 - 11:11

Ans:

De foto.s zijn weer mooi!!Die foto waar jij op stond Therese met die trap op de achtergrond zijn jullie die wezen beklimmen pffffffffffff!!Of lijkt dat maar een trap? Is in ieder geval lekker warm daar !!

Geniet nog maar heerlijk van de laatste dagen !!!!!!!!!!!!!

Groetjes Ans en JP

• 18 Maart 2017 - 22:06

Lien:

Prachtige foto's en warme stranden
    Hebben de honden de "schoenzolen " nog opkunnen eten ?
    Nog een paar dagen dan is de "koek " weer op
    Geniet nog van het mooie landschap
    Liefs en groetjes
    Lien