Santa Marta woensdag 15 maart - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu Santa Marta woensdag 15 maart - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu

Santa Marta woensdag 15 maart

Door: Gerard en Therese

Blijf op de hoogte en volg Therese

17 Maart 2017 | Colombia, Santa Marta

Woensdag 15 maart Santa Marta
We konden uitslapen en om 10 uur gingen we met een gids naar Santa Marta.
Santa Marta is de oudste Colombiaanse stad in het land en werd in 1525 gesticht door de spanjaarden.
Allereerst brachen we een bezoek aan het landgoed van Simon Bolivar, de belangrijkste vrijheidsstrijder tegen de spanjaarden. Hij werd El Libertador genoemd. Het is heel bijzonder om in het huis te zijn van de grootste man van Zuid Amerika. Je zag daar zijn sterfbed waar hij is gevonden door een vriend van hem. Deze sloeg de klok kapot maw hier blijft de tijd stilstaan. Dit gebeurde in 1830 op 47 jarige leeftijd, lijdend aan tbc, waardoor hij nog maar 37 kilo woog. Een blikvanger op het terrein is het altar de la patria, een ode van Colombia aan el libertador. Overigens was hij van Venuzuela en Bolivia is naar hem genoemd.
Daarna zijn we naar de haven gagaan waar we grote vrachtschepen zagen. Mooie grote beelden gezien van indiaanse strijders. Even later gingen we naar het centrum waar we vrij konden doen en laten wat we wilden tot 13.45. Lekker gegeten en mooie kiekjes gemaakt.
Gerard en ik hebben siesta gehouden, we waren kapot van de vlucht de vorige dag en de slechte nachtrust.
's Avonds zijn we nog langse de boulevard gewandeld en hebben ergens koffie gedronken en toen......waren we verdwaald.
Gelukkig had Gerard Maps me op zijn telefoon (gaat via gps) en ik de naam van het hotel. Zo kwamen we toch op de goede weg. Vlak bij het hotel was een terrein met allemaal eettentjes. We hebben daar wat gegeten en gedronken en toen naar bed.

• 17 Maart 2017 - 22:01

Tasha:

En het weer? Hoe is het weer daar?

• 17 Maart 2017 - 22:05

Mooie foto's weer !!!!!!

Ans en JP

• 19 Maart 2017 - 13:30

Hans:

Gelukkig hebben jullie wat kunnen uitrusten