Armenia koffieregio vrijdag 10 maart - Reisverslag uit Villavieja, Colombia van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu Armenia koffieregio vrijdag 10 maart - Reisverslag uit Villavieja, Colombia van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu

Armenia koffieregio vrijdag 10 maart

Door: Therese en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Therese

12 Maart 2017 | Colombia, Villavieja

Na weer een eenvoudig ontbijt met alleen roerein en een broodje jam met waterige koffie gingen we op weg naar de koffie regio bij de plaats Armenia. Harold, onze reisleider, had vandaag een kadootje voor ons in petto. Het bleek een bezoek aan de pelgrimsplaats Buga te zijn. Dit bezoek stond niet in ons reisschema maar had hij zelf bedacht want hij ond dat wij dit absoluut moessten zien. Dit is een oud stadje gessticht in 1555 en alles draait hier om het gekruisigde Christusbeeld die door een indiaan in een bergbeek is aangetroffen. Het zilveren kruis afgezet met goud hangt achter het altaar in dee basilic van het stadje. Het waas een overdadige basilic die toen we aankwamen vol zat met pelgrimgangers die een dienst bijwoonden. Het viel ons op dat iedereen gewoon in en uit kon lopen, foto's kon maken en de dienst gewwoon door ging. Er waren prachtige schilderingen op het plafond van de koepel en het was een en al pracht en praal. We liepen na het bezoek aan deze kerk door een straatje met alleen maar winkeltjes waar religieuze voorwerpen en natuurlijk de replica van de gekruisigde Christus te koop waren. We hebben in het stadje geluncht en zijn toen doorgereden naar Armenia. Onderweg genoten we van de prachtige natuur met een grote diversiteit aan planten en bomen. Ook stopten we oderweg bij een aantal fruitkramen en hier heb ik voor Therese een grote meloen gekocht. Aangekomen in de Hacienda, wat een prachtig oud hotel is, zijn we nadat we de koffers op de kamer hadden gezet op het terras gaan zitten om eindelijk van een lekkere bak koffie te genieten had Therese had de hele dag geen koffie gehad sinds het vertrek vanochtend. Op dit terras hadden we een prachtig uitzicht op de vallei en de bergen.
's Avonds hebben we hier lekker gegeten en de rest van de avond gezellig gepraat met de medereizigers. Morgen weer een intensieve dag.

• 12 Maart 2017 - 04:46

Jacques:

Zeg oudjes, geniet maar lekker van die koffie maar gezien wat gesschreven iss hebben jullie toch echt wat anders gehad. Ga er bijna van slisssssen. Swa zijn de biertjes daar lekker?

• 12 Maart 2017 - 05:25

Jacques:

Oh Swa, ik heb een geheugen als een vergiet maar ik las dat je weer jarig was geweest, al de 2x dit jaar. Maar goed, bij deze dan weer van harte gefeliciteerd.

• 12 Maart 2017 - 09:09

Ans:

Goed geschreven swaatje !!Wel een enerverende reis maken jullie weer!!Jullie gaan door eeuwen geschiedenis heen zeg!!
    Hier is het inmiddels zondag en een heerlijk weer veel zon!!Krijgen wij ook een beetje gevoel van de lente !!

Nou luitjes liefs en dikke knuffel van Ans en JP

• 12 Maart 2017 - 09:14

Tasha:

Waterige koffie in Colombia?? Wauw, apart zeg

• 12 Maart 2017 - 10:27

Tonny:

.... wordt er nog muziek gemaakt in Colombia Gerard?
    Pittige reis hoor. Veel plezier.

• 12 Maart 2017 - 12:40

Sandra:

Ik had een paar dagen gemist met lezen maar heb dat net even ingehaald. Tjonge wat indrukwekkend allemaal en wat een leuke en mooie foto's. Als je een paar dagen achter elkaar leest, is het net of je er zelf bent en hetzelf meemaakt, zo leuk geschreven..Zo te zien en te lezen is Colombia echt de moeite waard om heen te gaan! En zo te lezen genieten jullie erg. Wat mij wel opvalt is dat jullie (bijna?) elke dag vroeg opmoeten. Dat lijkt me wel zwaar, vooral omdat ik een ander beeld heb van vakantie vieren..maar dat komt natuurlijk door de georganiseerde reis waarbij je eruit wil halen wat erin zit, je ziet zo wel heel veel van het land en dat is erg gaaf! Bv de woestijn, lijkt mij ook heel mooi om te zien. Was het er niet ontzettend warm? Want dat beeld krijg ik bij een woestijn.. beetje vreemd dat de koffie waterig was terwijl het een koffie gebied betreft

• 12 Maart 2017 - 12:47

Ria:

Hoi lieverds ....nog gefeliciteerd ik hoop dat gerard een leuke verjaardag heeft gehad. Zo knap dat je diw reusvetslagen maakt waar haal je kracht vandaan om dat te doen hihi het is erg leuk om jullie zo te volgen en ook zo een beetje vakantie mee te maken. Het is hier nu ook mooi weer en we hopen dat het lekker zo even blijft. Nog veel plezier en mss op zoek naar lekkere koffie want mijn nicht zonder lekkere koffie dat is niet goed haha
    Dikke kussssss

• 13 Maart 2017 - 02:15

Gerard:

Dank jullie wel voor de leuke reacties, en swa ze hebben hier heel lekker biier, dus als je tijd hebt dan kunnen van de week nog wel even bieravondje houden hier. Tonnie je hoort heel veel muziek ( live op straat) dus na jouw voorbeeld leen ik af en toe een gitaar en speel met ze mee. Gisteren speelde een groep als dank een verjaardags liedje voor mij.