Guatavita lagune - Reisverslag uit Guatavita, Colombia van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu Guatavita lagune - Reisverslag uit Guatavita, Colombia van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu

Guatavita lagune

Door: Therese

Blijf op de hoogte en volg Therese

06 Maart 2017 | Colombia, Guatavita

Vandaag vertrokken we pas om 11 uur en hebben nog wat rondgewandeld en foto's geschoten.
Om 11 uur vertrokken we naar Guatavita meer vanwaar we 7 km omhoog gingen naar de lagune van Guatavita.
Via een pad zijn we 600 meter naar boven geklommen en kwamen op 3100 meter hoogte.
Bij deze prachtig gelegen blauwgroene heilige lagune is de mythe van " El Dorado" ontstaan.
Het stamhoofd van de Muisca-Indianen gooide hier gouden offers en schatten in het meer die nu te zien zijn in het goudmuseum in Bogota. Vanaf het meer hadden we een prachtig uitzicht over de omgeving.

We reden terug naar Guatavita in een prachtig wit dorp in een mooi hotel. Uit armoede werden alle huizen wit gekalkt.
We hebben daar wat rond gelopen en winkeltjes bekeken. Daarna hebben we heerlijke toetjes gekocht, waar de mensen voor uit Bogota kwamen, en we hebben dat als avondeten genomen. Lekker slecht, maar we hadden zoveel geklommen dat het wel mocht.
Na de wandeling hadden we ook al arepa? Gegeten

• 06 Maart 2017 - 09:09

Ans:

Weer een pracht verhaal !!Dat over dat meer heb ik bij NG channel een documentaire gezien was erg interessant!! Jammer dat je niet even kan duiken voor een stukje goud ha ha !!

En dat witte dorp is ook wel apart !!
    Weet niet wat arepa is maar denk dat je verhaal nog niet afgelopen was ??
    Blijf lekker genieten en veel foto's maken !!!!!!!!!!!!!!!

Liefs en groetjes Ans en JP

• 06 Maart 2017 - 11:02

Lineke:

Lijkt me prachtig!
    Maar die hoogte nee lijkt me niks. Of er moeten goede wegen zijn die niet precies aan de rand gelegd zijn.
    Wat fijn dat jullie zo'n goede reis hebben.