Bogota 3 - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu Bogota 3 - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu

Bogota 3

Door: Therese

Blijf op de hoogte en volg Therese

04 Maart 2017 | Colombia, Bogota

Ik denk dat je maar een bepaalde hoeveelheid woorden mag gebruiken. Zootje. Probeer de rest op 3 te Heel bijzonder waren de dodenmaskers en borstplaten.

Daarna via een drukke winkelstraat naar Plaza de Bolivar.
Indrukwekkend groot plein met rondom belangrijke gebouwen zoals het parlementsgebouwen, de bibliotheek en de gemeente. Ook stond daar de prachtige cathedraal de Primata uit de 16 eeuw. Daar zijn we nog even binnen geweest.

Op naar de heerlijke colombiaans koffie gedronken op een terras en toen naar het museum Botero.
Geweldig was dat. Botero schilderde gezette personen die hij niet dik noemde, zoals Una familia uit 1989 en dansend paar 1987.
Het was een schilder uit Warno's geboorteplaats, Medellin.
Hij zei altijd dat iedereen gelukkig kan zijn door alleen dingen te doen die je leuk vond. Dat deed hij door naar Mexico te emigreren en alleen te schilderen. Hij is nooit ziek en al 82 jaar.

Op de 1e verdieping is een prachtige beeldencollectie in marmer en brons. Het bronzen beeld van Adam en Eva vonden wij mooi en de slapende Venus.

Om 13.00 uur hebben Gerard lekker gegeten ter ere van ons 7-jarig huwelijk en terug in het hotel uitgevloerd.

Om 3 uur, zometeen, gaan we met een kabelbaan omhoog. Daar vertel ik later over en de foto's volgen ook later.

Nou, dat later is inmiddels gebeurd.

Om 3 uur kwam Harold, onze colombiaanse gids, ons halen en bracht ons naar zijn cafe hiet vlakbij.
We kregen van hem een drankje aangeboden.
Het was een erg druk cafeetje waar veel studenten zaten. Daarna gingen we terug naar het hotel en werden met taxi's naar de kabelbaan gebracht. Boven was het erg mooi en een prachtig uitzicht over de stad, alhoewel wat heiig.
In heel Colombia wonen 49 miljoen mensen waarvan 8 mikjoen in Bogota.
Bovenop de berg lag een kerk, een cafe, eetgelegenheid, markthe en mooie tuinen. We zijn hier 3200 meter boven de zeespiegel. Bogota zelf ligt 2600 meter boven de zeespiegel. Vandaar dat het hier wat kouder is. Aan de westkant ligt het Andesgebergte.
Om 5 uur weer met de kabelbaan terug waar de taxi's net aan kwanen rijden. We waren vrij tot 19.00 uur, dan zouden we gaan eten met een groep. Gerard en ik zijn nog naar het plein terug gelooen om het presidentiele paleis te zien maar we mochten er niet door. Om 19.00 uur naar de 7e (?) straat gelopen om te gaan eten. Het duurde erg lang voor we ons eten en drinken kregen en mijn pasta was heel erg zout. Er was wel live muziek en dat was erg leuk.
Om 22.00 lagen we in bed. We moeten vandaag om 7 uur ontbijten en om 8 uur vertrekken we.
Ik hoop echt dat het hele verhaal er nu wel op komt te staan want het kost verl energie. Gelukkig kon ik niet meer slapen vanaf 4 uur door die herrie (titinus) in mijn oor.

• 04 Maart 2017 - 12:40

Ans:

Jeetje wat een belevenissen alweer !!!!!!!!!En nog gefeliciteerd he moppies met jullie 7 jarig huwelijk !!!Ik vind het knap dat je zo hoog geweest ben hoor pfff !! Krijg al hoogte vrees als ik het lees ha ha !!!
    Ben ook erg benieuwd naar de foto's !! En hoogst vervelend Therese met je oor ... hoop dat je toch nog geniet van alles !

Liefs en groetjes Ans en JP

• 04 Maart 2017 - 13:46

Therese Verschuuren:

Hoop dat er geen dubbele of gedraaide foto's bij staan

• 04 Maart 2017 - 13:58

Ans:

Prachtige foto's vooral die met jullie feesthoedjes op ha ha !!Maar zijn allemaal gelukt Therese geen gedraaide en geen dubbelen xx

Ansje

• 04 Maart 2017 - 14:10

Ria:

Hoi lieverds,
    Wat beleven jullie al weer veel zo leuk, mooie foto's
    Nog veel plezier en gefeliciteerd met jullie jubileum
    Therese heel veel beterschap en dikke kus van ons voor jullie beide xxxxxxxxxxxxx

• 04 Maart 2017 - 18:28

Monique:

He Geertje, jou staat ook alles zeg!!! Denk dat die strik van jouw overbuurman nog leuker had gestaan.
    Zo te lezen zijn jullie al weer druk met van alles ondernemen, leuk hoor.
    Veel plezier, dikke knuf.

• 06 Maart 2017 - 00:24

Lien:

Zo te zien genieten jullie volop.
    Prachtige foto,s in museum
    de eetpartijen met het reis gezelschap + hoedjes ziet er gezellig uit !
    Gefeliciteerd met jullie 7 jarig feest.
    Therese beterschap enhoop dat je even goed kan genieten
    Liefs en groetjes